Fakty filmowe o których prawdopodobnie nie wiedziałeś

 Przez lata wiele twoich ulubionych filmów zawierało ukryte rzeczy, które wydają się dość niewiarygodne, a większość widzów albo ich nie zauważa, albo nie bada ich bardziej. Oto niektóre z niewiarygodnych i szalonych rzeczy, które pochodzą z przemysłu filmowego.


Wychodząc w czerwcu 1999 roku i przygotowując się do nowego tysiąclecia i tego, co uważano za wielki reset, Wachowscy spuścili na nas gigantyczny świat. To był Matrix, z jego zawiłą wiedzą i sprzecznymi z grawitacją wyczynami kaskaderskimi. W filmie był też bardzo wyjątkowy element, który wraz z resztą świata powrócił w kilku kolejnych sequelach. Jedną z najbardziej rozpoznawalnych rzeczy widzianych w filmie były zielone symbole, które padały jak deszcz na samym początku wszystkich filmów. Reprezentuje to wirtualne środowisko, w którym żyją ludzie w świecie rzeczywistym, a także kod wyświetlany na komputerach w prawdziwym świecie filmu. Te zielone symbole są znane jako kod Matrix i niektórzy mogą sądzić, że składają się z pomieszanego zestawu japońskich symboli. Jednak w rzeczywistości pochodzą one z japońskich książek kucharskich i są tak naprawdę przepisami na sushi .Ten wirtualny deszcz sushi został początkowo wymyślony przez twórcę, Simona Whiteleya, gdy Wachowscy odrzucili oryginalny pomysł na kod. Whiteley został poproszony o wymyślenie czegoś bardziej japońskiego, a ponieważ jego żona jest Japonką, przejrzał japońskie książki kucharskie, które posiadała jego żona. Wyróżnił go jeden przepis, który stał się źródłem kodu. Whiteley następnie ręcznie malował każdą literę, a następnie stworzono ją cyfrowo tak, aby przepływała od lewej do prawej na ekranie. Whiteley czuł, że nie dawało to odpowiedniego wrażenia, więc po ponownym przeanalizowaniu oryginalnego przepisu zdał sobie sprawę, że japońskie teksty przebiegają inaczej. Poprosił więc o odwrócenie kodu, aby zamiast tego spłynął kaskadowo w dół ekranu.


W jednej linijce filmu Przeminęło z wiatrem z 1940 roku Rhett Butler mówi: „Szczerze mówiąc, moja droga, mam to gdzieś” na końcu filmu. Ta linia prawie nigdy nie istniała ze względu na ówczesne brzmienie i zasady samoregulacji, które później stały się Kodeksem Haysa. Producent David O. Selznick i jego redaktor fabularny Val Lewton potencjalnie musieliby zmienić linię na coś bardziej zgodnego z tym, co było dozwolone. Pomyślano o wielu zamiennikach, takich jak „Mam to gdzieś” i „Mam to gdzieś”, które były całkiem zabawnymi zamiennikami. Jednak ponieważ Selznick nie chciał zbytnio oddalać się od oryginału i wiedział, kiedy coś zmienić, a kiedy nie, wiedział, że nie było to coś, co wymagało zmiany. Intencja wiersza w oryginalnej książce z 1936 roku była postrzegana przez Selznicka jako „nie przysięga ani przekleństwo. Najgorsze, co można o nim powiedzieć, to to, że jest to wulgaryzm”. To powiedziawszy, niektóre inne rzeczy musiały zostać zmienione z książki, oprócz kilku wzmianek o „cholera” i „piekle”, które były dozwolone tylko w określonych okolicznościach.


W całej serii o Harrym Potterze widzieliśmy kilka dzikich i wartościowych scen, z wielkimi nazwiskami wypełniającymi nawet najmniejsze buty. Ale czy wiesz, że niektóre brytyjskie kamee rockowe są również ukryte w filmach? Choć może się to wydawać dziwaczne, czwarta część serii, Czara Ognia, przedstawia wypełnioną salę taneczną w Hogwarcie, grającą w rytm dość rockowego zespołu The Weird Sisters. Występy, choć raczej krótkie, w rzeczywistości są bardziej ożywione w oryginalnych scenach, które miały znaleźć się w filmie. Ale zostały one następnie wycięte na etapie montażu. Te występy to między innymi członkowie Pulp, Jarvis Cocker jako Myron Wagtail i Steve Mackey jako Donaghan Tremlett. Są wśród nich także członkowie Radiohead, Johnny Greenwood jako Kirley Duke i Phil Selway jako Orsino Thruston. Kilku innych, których możesz znać, to także Jason Buckle z All Seeing I jako Heathcote Barbary i Steven Claydon z Add N to (X) jako Gideon Crumb. W trzeciej części, Więzień Azkabanu , pojawia się również epizod Iana Browne'a z Kamiennych Róż, wykonującego magię mieszania kawy w Dziurawym Kotle.


Najdroższy film, jaki kiedykolwiek powstał, prawdopodobnie nie jest tym, o którym myślałeś. Można sobie wyobrazić wysokobudżetowy hollywoodzki film akcji podobny do czegoś z JJ Abramsa lub serii o Jamesie Bondzie. Cóż, w rzeczywistości najdroższym filmem, jaki kiedykolwiek powstał, był film o pijanym piracie. Mały film zatytułowany Piraci z Karaibów: Na nieznanych wodach miał ogromny budżet w wysokości 378,5 miliona dolarów lub 422 milionów dolarów po inflacji. Powodem tego kosztu była duża liczba lokalizacji, potrzebny drogi sprzęt – w tym kamery 3D – oraz prawie tuzin firm zajmujących się efektami specjalnymi, które pracowały niestrudzenie. Mimo to był dopiero czwartym najbardziej dochodowym filmem 2011 roku.


Horror Krzyk z 1996 roku nosił pierwotnie tytuł Straszny film. W momencie jego tworzenia scenariusz był napisany jako „Straszny film”, a kiedy podszedł do niego po raz trzeci, Wes Craven w końcu zgodził się zająć projektem, ponieważ sama jego nazwa wskazywała na parodię. Craven odrzucił to poprzednio dwa razy, ponieważ chciał odejść od horroru. Po akceptacji Cravena tytuł filmu został zmieniony, ponieważ jeden ze współzałożycieli Miramax chciał poważniejszej nazwy. Doprowadziło to do poszukiwania czegoś, co nie przywoływało myśli, że może to być komedia z pewnymi przerażeniami. Gdy pewnego dnia inny współzałożyciel jechał swoim samochodem, usłyszał w radiu piosenkę Michaela Jacksona „Scream” i wiedział, że będzie świetny jako tytuł filmu. Teraz, wiele lat później, wydaje się to odpowiednio zatytułowane, ponieważ poprzedni tytuł wywołuje komediowe podteksty. Ale może to wynikać z parodii serii horrorów Wayans.


Podczas kręcenia Forresta Gumpa z 1994 roku wszystko szło dobrze, tylko z czkawką Toma Hanksa, który nie do końca zepsuł postać i Roberta Zemeckisa, który powiedział, że wyrzucą pierwsze trzy dni kręcenia. Jakiś czas później studio filmowe Paramount Pictures zdecydowało, że nie jest pewne, czy wydać zgodę na budżet potrzebny do nakręcenia niektórych scen. Jedną z tych scen był słynny bieg przez cały kraj, w przypadku którego Paramount powiedział, że będzie to bardzo kosztowne i zbyt wiele, aby się na to zgodzili, mimo że argumentowano, że była to scena kluczowa. W tym momencie Zemeckis zwrócił się do Hanksa z prośbą o bycie potencjalnym współpracownikiem i fundatorem filmu, ale że będzie musiał mu zaufać i wesprzeć go. Wtedy zarówno Hanks, jak i Zemeckis zapłacili z góry pieniądze, aby sfinansować scenę biegową, a następnie podzielili się zyskami z Paramount Pictures. Inna scena w filmie miała podobną sytuację, gdy pojawiła się scena wymagająca ubezpieczenia pogodowego, a studio filmowe ponownie odmówiło za to zapłaty. Więc obaj ponownie powiedzieli, że pomogą to sfinansować.


Źródło: Internety

cdafilm.onlinegdzieobejrzec.info, filmweb.pl, vider.online

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak działa VOD

Co To Jest VOD? Co Oznacza VOD?